Afvallen met een snel afvallen dieet

Wil je snel afvallen dan kun je dit op verschillende manieren realiseren. De beste methode is een combinatie van sporten en voeding. In dit artikel lees je meer over welke vorm van voeding ervoor kan zorgen dat je snel gaat afvallen. Ook lees je waarom een snel afvallen dieet een goede optie kan zijn voor snel afvallen.

Van welke voeding ga je snel afvallen

Afvallen door je voeding aan te passen is natuurlijk de beste methode. Aanpassing van voeding zorgt er niet alleen voor dat je gaat afvallen, het zorgt er ook voor dat je op gewicht blijft. Je wilt immers niet eerst veel moeite doen om slanker te worden om vervolgens te constateren dat de kilo’s er weer net zo hard aankomen. Voeding die bijdraagt aan snel gewichtsverlies is vaak eiwitrijk en arm aan koolhydraten (suikers). Door voeding te eten die veel eiwitten bevatten zorg je voor een lang verzadigd gevoel. Hier door heb je minder snel honger en heb je geen behoefte aan vette snacks. Op deze manier verlaag je de calorie-inname vrij eenvoudig en gaan de kilo’s er vrij makkelijk af. Dit vergt echter wel een verandering van eetpatroon. Feitelijk heb je het dan over een gedragsverandering en dat is altijd lastig om te realiseren. Daarom kan een snel afvallen dieet met goede begeleiding een uitkomst bieden.

Uiteraard zijn er ook mensen bij wie het gewoon weg niet lukt om af te vallen. In deze gevallen kan de huisarts uitkomst bieden en bijvoorbeeld Xenical voorschrijven.

Snel afvallen dieet

Een goed snel afvallen dieet besteed aandacht aan blijvende gezonde eetgewoonten. Snel afvallen betekent dat je rond de 2 kilo per week gaat afvallen. Dit is vaak alleen te realiseren door laag calorische diëten die veel gebruik maken van eiwitrijke voeding. Dit kan ook in de vorm van dieetshakes of in de vorm van proteïne snacks. Grote voordeel van shakes is dat je vrij eenvoudig een goede calorie beperking kunt realiseren zonder honger te hoeven hebben. Niet voor niets dus een erg populaire manier om snel even wat kilo’s kwijt te raken. Shakes die het goed doen zijn bijvoorbeeld dieet pro shakes. Erg weinig calorieën en prijstechnisch zeer interessant.

Sporten

Sporten kan het effect van gewichtsverlies enorm versterken. Vooral de zogenaamde HIIT zijn een aanslag op je lichaamsgewicht. Met hoge intensiteit oefeningen uitvoeren zorgt er voor dat je enorm gaat zweten en tegelijkertijd spiermassa opbouwt. Hierbij is goede voeding onmisbaar, zeker eiwitten die je spieropbouw bevorderen en beschermen.

FabianAfvallen met een snel afvallen dieet

Drie psychologische tips om afvallen makkelijker te maken

Veel mensen weten niet dat afvallen vooral een kwestie van psychologie is. We weten immers allemaal dat het vooral te maken heeft met sporten en minder eten, maar hou dat maar eens vol! Daarbij komt het toch vooral aan op psychologie. Gelukkig kun je gebruik maken van een aantal gemakkelijke psychologische tips om afvallen gemakkelijker te maken.

  1. Zoek hulp van anderen: veel van wat we doen, doen we omdat we in een goed blaadje willen komen bij anderen. Dat gegeven kun je goed gebruiken als je wilt afvallen. Er zijn een aantal manieren om dit in de praktijk te doen.

Zo kun je bijvoorbeeld een weddenschap met mensen aangaan. Als je niet afvalt, moet je bijvoorbeeld geld doneren aan de PVV (of een andere politieke partij waar je een hekel aan hebt).

Daarnaast kan dagelijks contact met mensen via een app als fatsecret ook helpen om je dagelijks met je doel in contact te brengen.

Tot slot kun je ook met mensen gaan sporten. Dat helpt je om een beetje harder te werken en zorgt er ook voor dat je daadwerkelijk gaat sporten als je je dat hebt voorgenomen.

  1. Zet doelen. Er is heel veel onderzoek naar het stellen van doelen gedaan en er blijkt steeds dat het enorm goed helpt om je doelen te halen. Mensen die geen doelen stellen, presteren ook veel minder goed dan mensen die wel doelen stellen.

Natuurlijk is het niet zo dat het stellen van doelen je op zichzelf helpt om je doelen ook te halen, maar het zorgt er wel voor dat je gedrag meer gestuurd wordt.

  1. Zorg dat je genoeg rust. Dit is niet alleen belangrijk voor het sporten, maar ook voor je zelfdiscipline. Het blijkt namelijk dat je zelfdiscipline ook een soort spier is. Als je vaak zelfdisicpline inzet, zul je er ook beter in worden. Als je echter teveel zelfdiscipline inzet, zal het er voor zorgen dat deze bron uitgeput raakt, waardoor je uiteindelijk toch toegeeft aan verleidingen. Neem daarom voldoende rust om er voor te zorgen dat je zelfdiscipline op tijd bijgevuld raakt.

Een bijkomend voordeel is dat voldoende rust er ook voor zorgt dat je niet te zeer gestresst raakt. Dat is voordelig omdat stress niet goed is voor je spieropbouw.

Een psycholoog om af te vallen?

Zoals je leest is afvallen vooral iets waar je je psychologie voor moet inzetten. Het kan dan ook de moeite waard zijn om een psycholoog in te schakelen om af te vallen. Dit is vooral handig wanneer je er erg veel moeite mee hebt om verleidingen te weerstaan of wanneer je een emotionele eter bent.

FabianDrie psychologische tips om afvallen makkelijker te maken

Afvallen voor de zomer

Het mooie weer komt er weer aan, de zwemkleding wordt weer uit de kasten gehaald. Het lichaam moet er dan natuurlijk wel weer in passen, de extra winter kilo’s moeten er weer vanaf!

De winter kilo’s kunnen er natuurlijk deels vanaf gehaald worden door fanatiek te gaan lijnen / diëten, echter alleen een dieet is vaak niet genoeg om af te slanken. Daarnaast is het vaak ook wel fijn als de conditie voor de zomer ietwat verbeterd word, zodat het bewegen in de zomer gemakkelijker gaat en je niet bij de kleinste inspanning nat bent van het zweet.

De enige manier om de conditie te verbeteren en tegelijkertijd af te vallen is sporten. Gelukkig hoef je niet tot het uiterste te trainen wanneer je wilt afvallen. Het is vooral belangrijk om lang genoeg te bewegen en daarbij gezond te eten.

Een lichaam bevat verschillende “verbrandingsmechanismen” en helaas, pas na een half uur achter elkaar (op een lage intensiteit!) bewegen zit je in het vetverbrandingssysteem. Je dient dus een half uur te bewegen op een lage intensiteit, dit houdt in dat je bijvoorbeeld kunt gaan wandelen, fietsen, zwemmen, skeeleren of iets in die richting.
Naast het vet kwijtraken is het ook fijn om wat strakker te zijn, iets strakker in het vel te zitten. Dit kan worden gedaan door middel van krachttraining. Krachttraining kun je gemakkelijk zelf doen met of zonder gewichtjes. De oefeningen die je bijvoorbeeld kunt doen zijn de buikspieren (crunches) de bilspieren (squads) de beenspieren (lunges) en de armspieren door middel van gewichtheffen. De zwaarte van de oefeningen kunnen worden bepaald door het aantal series / herhalingen van de oefening, hoe vaker de oefening wordt herhaald, hoe zwaarder deze is. Het is verstandig om te beginnen met 3 series van 10 herhalingen en dit vervolgens op te bouwen qua herhalingen. Dus na een week 3 series van 15 herhalingen etc.. Ook kan de zwaarte worden bepaald door gebruik te maken van gewichtjes. Wanneer je vet afvalt en je je spieren gaat trainen, worden de spieren beter zichtbaar en is het six-pack snel te zien!

Naast het sporten is het ook belangrijk dat er niet te veel en te vet gegeten wordt. Vooral gevarieerd uit de schijf van 5 en minimaal 2 ons groenten en 2 stuks fruit per dag. Ook is het belangrijk dat er vooral water wordt genuttigd. Ook tijdens het sporten kan het verleidelijk zijn om sportdrankjes te drinken, het is beter om water te drinken in plaats van sportdrank. In sportdrank zit erg veel suiker, van suiker kom je aan en dat is juist hetgeen je niet wilt wanneer je wilt afvallen.

Fijne (slanke!) zomer!!

 

FabianAfvallen voor de zomer

De effecten van melatonine.

Slaap je al langere tijd niet goed? Dat kan door allerlei verschillende dingen komen. Heb je voor je gevoel alles al geprobeerd maar werkt niks? Probeer dan eens melatonine. Je kunt melatonine bestellen op verschillende plaatsen.

Melatonine is een hormoon dat door middel van licht wordt aangemaakt in de pijnappelklier. Wanneer het donker wordt of gaat schemeren gaat de productie van melatonine omhoog. Dit zorgt ervoor dat je slaperig wordt en kunt gaan slapen.

Melatonine is dus een heel belangrijk hormoon wanneer het gaat om het waak/slaapritme van de mens.

Wanneer je erg slecht slaapt kun je melatonine bestellen. Dit zijn pilletjes die je lichaam helpen bij de aanmaak van melatonine. Wanneer je zo’n pilletje inneemt zul je slaperig worden. Je moet echter niet te lang ‘zomaar’ melatonine slikken. Als je niks aan je slaaphygiëne doet, maar wel melatonine blijft slikken, kan het gebeuren dat het juist een averechts effect heeft. Je stelt je biologische klok dan eigenlijk verkeerd in.

Wat uit onderzoek is gebleken is dat mensen vaak te weinig melatonine aanmaken doordat zij voordat ze naar bed gaan televisie blijven kijken of achter de computer blijven zitten. Dit zorgt ervoor dat het lichaam niet merkt dat het gaat schemeren, er is immers voldoende licht aanwezig! Je lichaam zal dan niet de melatonine aan gaan maken die nodig is om te gaan slapen. Een hele belangrijke tip is dus om (hoe saai het misschien ook is) te stoppen met het kijken naar lichtgevende beeldschermen zo’n half uurtje voordat je wilt gaan slapen. Dit zal het in slaap vallen echt makkelijker maken!

Helpt dit nog niet? Dan kun je altijd melatonine bestellen als steuntje in de rug.

FabianDe effecten van melatonine.

Wat voor voeding moet een fanatieke crossfitter binnen krijgen?

Sporters en voeding, niet elke sporter weer wat voor voeding die binnen moet krijgen maar de meeste sporters weten wel dat voeding erg belangrijk is voor het behalen van de gewenste resultaten. Sporters verbranden meer dan de gemiddelde persoon en beschadigen daarnaast nog eens de spieren die hier weer van moeten herstellen, zo ook binnen CrossFit. Crossfitters trainen veel en onder een hoge intensiteit waardoor ze erg veel verbranden, dit moet natuurlijk aangevuld worden met goede sportvoeding.

CrossFit training en voeding

Een CrossFit training kan bestaan uit talloze verschillende onderdelen en oefeningen, dit maakt de workouts ook zo extreem zwaar. Denk maar eens aan touwklimmen, optrekken, opdrukken, sumo deadlifts, back squats, burpees, front squats en ga zo maar door. Al deze oefeningen zorgen ervoor dat je spieren aardig wat schade krijgen. Het eten van voldoende eiwitten is hierdoor één van de belangrijkste zaken voor een crossfitter. Natuurlijk moeten de gezonde vetten, vitaminen en mineralen ook niet vergeten worden. Al met al moet een fanatieke crossfitter dus goed op zijn voeding letten om het uiterste uit zijn of haar training te halen.

Eiwitten

Deze eiwitten kunnen bijvoorbeeld komen uit vlees, vis, noten, havermout, eieren, zuivel en eiwitshakes. Het beste is natuurlijk om de eiwitten uit zo onbewerkt mogelijk voedsel te krijgen. Ook zijn gezonde vetten belangrijk voor sporters, denk maar aan oliën, noten, avocado’s en kokosboter.

Drink water

Hiernaast is het ook belangrijk om goed gehydrateerd te blijven, zorg er dus voor dat je gedurende de hele dag genoeg water drinkt zodat je lichaam goed gehydrateerd is.

Koolhydraten en rust

Op het gebied van koolhydraten voor sporters is het belangrijk dat je complexe koolhydraten binnenkrijgt. Denk maar eens aan een zoete aardappel / bataat of havermout. Hiernaast is bijvoorbeeld rijst ook een prima bron van koolhydraten.

Naast voeding is een ander factor ook erg van belang voor crossfitters, dit is rust. Houd voldoende rust, in combinatie met goede voeding is dit de sleutel tot succes als het gaat om herstel.

FabianWat voor voeding moet een fanatieke crossfitter binnen krijgen?

Vergelijking Eiwitshakes | Waar moet je op letten?

Heb je besloten om een dieet te volgen op eiwitshakes? Een uitstekend idee! Eiwitshakes zijn een geschikte maaltijdvervanger en het is meerdere malen bewezen dat een dieet gebaseerd op eiwitshakes snel resultaat garanderen. Bovendien hoef je een dergelijk dieet niet je hele leven te volgen. Je kunt langzaam terugbouwen naar een normaal dieet, maar dan zonder alle suikers, onverzadigde vetten en koolhydraten.

Vergelijking Eiwitshakes | Welke eiwitshake is het beste?

De grote hamvraag is echter welke eiwitshake het beste is. Dat is een lastige vraag, aangezien er zoveel verschillende eiwitshakes op de markt zijn. Iedere fabrikant zet natuurlijk de meest fantastische beweringen op de verpakking. Het is tegenwoordig ook populair om te adverteren met exotische ingrediënten zoals tropische bessen en vruchten. Vaak voegen deze ingrediënten weinig toe aan het geheel en worden deze puur toegevoegd om je te verleiden.

Laat je echter niet gek maken. Alhoewel het volgen van een dieet op basis van eiwitshakes een relatief eenvoudige en erg efficiënte methode is, is een eiwitshake geen toverdrankje. Het is dan ook belangrijk om naast het drinken van eiwitshakes voldoende te bewegen en niet toe te geven aan de drang om lekker te gaan snacken.

Eiwit smoothie
Vergelijking Eiwitshakes | Waar moet ik mijn keuze op baseren?

Hoe bepaal je dus wat een goede eiwitshake is voor het volgen van jouw dieet, en welke eiwitshakes minder geschikt of minder effectief zijn? Hieronder vind je een lijstje met een aantal punten waar je op moet letten:

– Het percentage proteïnen (des te hoger, des te beter)

– Het percentage suikers (des te lager, des te beter)

– Het percentage vetten (des te lager, des te beter)

– Het percentage vezels (des te hoger, des te beter)

Eiwitten zijn proteïnen en het is daarom belangrijk dat jouw eiwitshake zoveel mogelijk eiwitten bevat. Deze geven je een vol gevoel waardoor je na het drinken van de shake ook daadwerkelijk geen honger meer heb. Ook vezels zijn belangrijk omdat zij een goede stoelgang bevorderen.

Het moge geen verrassing zijn dat je shakes met een hoog percentage aan suikers en vetten het best kunt vermijden als je je doelstelling wilt halen. Deze eiwitshakes zijn misschien beter dan je huidige dieet, maar zijn nog steeds niet heel erg gezond. Vaak zijn deze shakes populair omdat ze lekker smaken. Toch hoeft een eiwitshake niet vol met suikers en vetten te zitten om goed van smaak te zijn.

Vergelijking Eiwitshakes | Een vergelijkingstabel

Om je op weg te helpen naar het vinden van de ideale eiwitshake, vind je hieronder een tabel met de meest populaire eiwitshakes van dit moment, gesorteerd op het percentage proteïnen (van hoog naar laag):

Fabrikant Proteïnen Suikers Vetten Vezels
WeightCare (bosvruchten) 25,2% 38,7% 7,3% 16,4%
Modifast 36,8% 25,2% 4,9% 11.00%
Herbalife 34,6% 32,7% 8,8% 9,6%
Dr. Atkins 47.00% 7,5% 24.00% 10.00%
Cambridge (800) 23,9% 35,9% 5,6% 4,6%
Cambridge (500) 36,1% 32,1% 6,9% 3,3%
Kruidvat shake (aardbei) 12,6% 46,6% 7,6% 10,6%
Aldi shake 33.00% 28,4% 16.00% 0.00%
FabianVergelijking Eiwitshakes | Waar moet je op letten?

Proteïne dieet tips | Goede voornemens die je kunt volhouden

Waarom heb je ervoor gekozen om op dieet te gaan? Wil je voorbereid zijn op de zomer, passen in een prachtige nieuwe jurk of indruk maken op je collega’s? Wat de reden ook moge zijn voor het volgen van een dieet, de achterliggende gedachte is dat je jezelf wilt veranderen. Het is helaas makkelijker gezegd dan gedaan.

Op dieet gaan staat samen met stoppen met roken bovenaan het lijstje met goede voornemens. In de praktijk zijn beide gewoontes moeilijk op te geven en daarom komen beide voornemens ieder jaar weer terug. Zou het niet fijn zijn als je een manier kon vinden waarmee je je wel aan je goede voornemen weet te houden?

Onder de noemer proteïne dieet tips hebben wij een kort lijstje samengesteld met adviezen waarmee het eenvoudiger wordt om je aan je goede voornemens te houden. Lees jij ook mee?

Proteïne dieet tips | Vijf adviezen voor het vasthouden aan je dieetplan

Beginnen aan een dieet is niet moeilijk maar zodra de eerste maand achter de rug is, komen de eerste afkicksverschijnselen te voorschijn. Wees niet te hard voor jezelf en accepteer voor jezelf dat de ene maand eenmaal moeilijker is om vast te houden dan andere maanden.

Zodra je hier vrede mee weet te sluiten, kun je de onderstaande adviezen toepassen om jezelf op het goede spoor te houden:

Stel niet doelen die te groot en abstract zijn. Als het je niet lukt om in één keer jouw doel te bereiken, dan kun je het altijd op delen in meerdere subdoelen. Door je te richten op een kleiner subdoel dat wel haalbaar is, boek je geleidelijk aan vooruitgang in plaats van te stoppen en alles op te geven.

Staar je niet blind op de weegschaal. Een weegschaal geeft enkel het totaal gewicht aan, maar houd geen rekening met waar dit gewicht is opgebouwd. Als je je aan je dieet houdt en regelmatig sport, zullen de kilo’s er misschien minder snel afvliegen dan wenselijk is, maar dat heeft te maken met het feit dat je lichaam meer spiermassa creëert. Spiermassa bestaat uit water en telt dus ook mee voor het bepalen van jouw gewicht.

Ga op tijd naar bed. We kunnen dit niet vaak genoeg herhalen. Vaak kiest men ervoor om in te korten op de nachtrust om zo alle doelstellingen van de dag te halen. Dit is echter op de lange termijn niet vol te houden. Zonder genoeg slaap ben je niet in staat om goede beslissingen te maken waardoor je sneller geneigd bent om toe te geven aan een snack of een dagje sporten over te slaan.

Creëer een mentale noodrem. Het is heel normaal dat er momenten zijn dat je verlangt om terug te gaan naar je oude patroon. Dus in plaats van deze zwakke momenten te ontkennen, is het beter om te zoeken naar een manier waarop er beter mee kunt omgaan. Gun jezelf bijvoorbeeld vijf minuten de tijd voordat in je ingeeft aan een oude gewoonte. Kans is groot dat je binnen dit tijdsbestek jezelf hebt weten om te praten.

Maak vasthouden aantrekkelijk door jezelf te belonen. Het volgen van een dieet hoeft niet te betekenen dat je jezelf altijd alle pleziertjes in het leven ontneemt. Om een dieet, of een ander plan, vol te houden, is het belangrijk dat je jezelf ook beloont wanneer je vasthoudt aan jouw schema.

FabianProteïne dieet tips | Goede voornemens die je kunt volhouden

Fitness Supplementen | Hoe je het verliezen van gewicht kun stimuleren

Eén van de belangrijkste redenen waarom mensen kiezen voor het volgen van een dieet, is om af te vallen. Als je ervoor kiest om een eiwitshake dieet te volgen, dan is dit vast omdat je een bepaald doel voor ogen hebt zoals het passen in een nieuwe zomerjurk of je lichaam klaar stomen voor de zomer.

Afvallen komt voor veel mensen echter niet natuurlijk en er is dan ook meer nodig dan enkel het veranderen van het eetpatroon. Om af te vallen, zul je je levensstijl moeten veranderen en de volgende drie zaken moeten implementeren:

– Het volgen van een gezond en voedingsrijk dieet

– Regelmatig sporten en bewegen

– Het krijgen van voldoende nachtrust

Krijg je inmiddels iedere nacht voldoende nachtrust, beweeg je je regelmatig en houd je je aan het schema van jouw eiwitshake dieet? Gefeliciteerd, je bent goed op weg om kilo’s vet om te zetten naar spiermassa en gewicht te verliezen.

Je kunt echter nog meer kilo’s verliezen en meer spiermassa kweken binnen dezelfde tijd door gebruik te maken van fitness supplementen. De volgende artikelen sluiten prima aan op een dieet gebaseerd op eiwitshakes:

– Creatine

– Whey

– Cafeïne

– Multivitamines

Fitness suplementen | Verschillende supplementen, verschillende effecten

De bovenstaande fitness supplementen dragen allen bij aan het sneller verliezen van gewicht en het kweken van spiermassa. Zij doen dit echter allen op een andere manier. We leggen hieronder kort uit wat deze fitness supplementen met zich meebrengen:

Creatine: Zorgt voor 5% – 10% meer energie waardoor je harder en intensiever kunt sporten. Het resultaat is dat je dagelijkse trainingen meer effect hebben.

Whey: Whey is eiwit in poedervorm en wordt dan ook vaak toegevoegd aan een eiwitshake. Als je merkt dat je na het drinken van een eiwitshake niet verzadigd bent, dan kun je dit supplement toevoegen aan je shake. Whey supplementen worden vaak gebruikt door sporters aangezien het lichaam van een atleet eenmaal meer bouwstoffen nodig heeft.

Cafeïne: Het volgen van een dieet en strak sportschema gaat je niet in de koude kleren zitten, zeker als je niet zoveel inspanning gewend bent. Cafeïne is niet alleen verkrijgbaar in de vorm van een bak koffie of thee, maar ook in pilvorm. Door een pil met pure cafeïne in te nemen, kun je een dipje midden op de dag voorkomen zonder dat je een drankje hoeft te nuttigen.

Multivitamines: Multivitamines zijn een handige supplement als je niet een voorstander bent van groente en fruit of het je niet lukt om iedere dag een gebalanceerde maaltijd op tafel te zetten. Met deze supplementen kun je je voedingsstoffen die je mist aanvullen. Het is echter belangrijk dat je multivitamines niet gebruikt als aanvulling op een ongezond dieet.

Multivitamines

FabianFitness Supplementen | Hoe je het verliezen van gewicht kun stimuleren

Verantwoord afvallen | Haastige spoed is zelden goed

Iedereen wilt er mooi uitzien en vaak wordt een slanker lichaam gezien als een schoonheidsideaal. Als je dus een paar pondjes meer hebt, dan wil je deze vast en zeker voor de zomer kwijtraken.

Er zijn verschillende diëten ontwikkelt met ieder hun voor- en nadelen. Het probleem is dat de snelste oplossing op de lange termijn meestal niet de beste oplossing is. Omdat men onrealistische doelstellingen voor zichzelf maakt, zijn juist de extreem snelle, crashdiëten erg aantrekkelijk. Deze diëten horen echter zeker niet in de categorie verantwoord afvallen.

Je zult met een crashdieet binnen een maand tot 10% van je gewicht kwijtraken. Daarmee lijkt een dergelijk dieet een uitstekend idee. Dit is echter uiterlijke schijn, want na een maand heb je waarschijnlijk geen grammetje vet verloren. Deze diëten werken namelijk meestal op basis van het drastisch verminderen van het aantal calorieën dat je dagelijks inneemt met als resultaat dat je enkel spiermassa en vocht verliest.

Verantwoord afvallen | Drie gouden tips

Om gewicht op de juiste manier en permanent te verliezen, is het belangrijk dat dit op een verantwoorde manier gebeurt. Dit kost meer tijd en vraagt meer veranderingen in je levensstijl maar is op lange termijn zowel effectiever als gezonder.

Wil je dus een verantwoord dieet volgen, houd dan de volgende drie gouden tips in je achterhoofd

Kies voor betere ingrediënten. Je hoeft niet perse je favoriete prakjes op te geven als je ze op een andere manier klaarmaakt. Door de ingrediënten van een recept te vervangen met een caloriearm alternatief, hoef je je voedingspatroon niet drastisch te veranderen. Voorbeelden zijn het vervangen van witte pasta met volkoren pasta, frisdrank met thee of water en half-om-half gehakt met rundergehakt of kipfilet.

Verminder je porties geleidelijk aan. Veel diëten zijn gebaseerd op een gigantische afname van het aantal dagelijkse calorieën van de één op andere dag. Dit is echter niet gezond voor het lichaam en helpt je op lange termijn ook niet met het bereiken van je doel. Het is beter om geleidelijk aan je porties te verminderen totdat je je dagelijkse inname goed hebt afgestemd. Een soepdieet kan daarbij handig zijn. Je kunt ook je hersenen voor de gek houden door je eten en drinken te serveren in kleiner servies. Op deze manier krijg je minder calorieën binnen, zonder dat je hersenen het signaal geven dat je niet genoeg gegeten hebt.

- Zorg voor voldoende beweging. Veel mensen willen zo snel mogelijk afvallen zonder er iets voor hoeven te doen. Een crashdieet is daarom erg aantrekkelijk omdat je veel gewicht kunt verliezen door enkel een maandje nauwelijks te eten. Als je echter verantwoord wilt afvallen, dan zul je naast het volgen van een dieet ook regelmatig moeten bewegen. De richtlijn die je kunt aanhouden is om iedere dag 30 minuten te bewegen. Dit hoeft niet perse intensief bewegen te zijn. Je kunt bijvoorbeeld ook een wandeling of een fietstocht maken.

FabianVerantwoord afvallen | Haastige spoed is zelden goed