Proteïne dieet tips | Goede voornemens die je kunt volhouden

Waarom heb je ervoor gekozen om op dieet te gaan? Wil je voorbereid zijn op de zomer, passen in een prachtige nieuwe jurk of indruk maken op je collega’s? Wat de reden ook moge zijn voor het volgen van een dieet, de achterliggende gedachte is dat je jezelf wilt veranderen. Het is helaas makkelijker gezegd dan gedaan.

Op dieet gaan staat samen met stoppen met roken bovenaan het lijstje met goede voornemens. In de praktijk zijn beide gewoontes moeilijk op te geven en daarom komen beide voornemens ieder jaar weer terug. Zou het niet fijn zijn als je een manier kon vinden waarmee je je wel aan je goede voornemen weet te houden?

Onder de noemer proteïne dieet tips hebben wij een kort lijstje samengesteld met adviezen waarmee het eenvoudiger wordt om je aan je goede voornemens te houden. Lees jij ook mee?

Proteïne dieet tips | Vijf adviezen voor het vasthouden aan je dieetplan

Beginnen aan een dieet is niet moeilijk maar zodra de eerste maand achter de rug is, komen de eerste afkicksverschijnselen te voorschijn. Wees niet te hard voor jezelf en accepteer voor jezelf dat de ene maand eenmaal moeilijker is om vast te houden dan andere maanden.

Zodra je hier vrede mee weet te sluiten, kun je de onderstaande adviezen toepassen om jezelf op het goede spoor te houden:

Stel niet doelen die te groot en abstract zijn. Als het je niet lukt om in één keer jouw doel te bereiken, dan kun je het altijd op delen in meerdere subdoelen. Door je te richten op een kleiner subdoel dat wel haalbaar is, boek je geleidelijk aan vooruitgang in plaats van te stoppen en alles op te geven.

Staar je niet blind op de weegschaal. Een weegschaal geeft enkel het totaal gewicht aan, maar houd geen rekening met waar dit gewicht is opgebouwd. Als je je aan je dieet houdt en regelmatig sport, zullen de kilo’s er misschien minder snel afvliegen dan wenselijk is, maar dat heeft te maken met het feit dat je lichaam meer spiermassa creëert. Spiermassa bestaat uit water en telt dus ook mee voor het bepalen van jouw gewicht.

Ga op tijd naar bed. We kunnen dit niet vaak genoeg herhalen. Vaak kiest men ervoor om in te korten op de nachtrust om zo alle doelstellingen van de dag te halen. Dit is echter op de lange termijn niet vol te houden. Zonder genoeg slaap ben je niet in staat om goede beslissingen te maken waardoor je sneller geneigd bent om toe te geven aan een snack of een dagje sporten over te slaan.

Creëer een mentale noodrem. Het is heel normaal dat er momenten zijn dat je verlangt om terug te gaan naar je oude patroon. Dus in plaats van deze zwakke momenten te ontkennen, is het beter om te zoeken naar een manier waarop er beter mee kunt omgaan. Gun jezelf bijvoorbeeld vijf minuten de tijd voordat in je ingeeft aan een oude gewoonte. Kans is groot dat je binnen dit tijdsbestek jezelf hebt weten om te praten.

Maak vasthouden aantrekkelijk door jezelf te belonen. Het volgen van een dieet hoeft niet te betekenen dat je jezelf altijd alle pleziertjes in het leven ontneemt. Om een dieet, of een ander plan, vol te houden, is het belangrijk dat je jezelf ook beloont wanneer je vasthoudt aan jouw schema.

FabianProteïne dieet tips | Goede voornemens die je kunt volhouden

Leave a Comment