Vergelijking Eiwitshakes | Waar moet je op letten?

Heb je besloten om een dieet te volgen op eiwitshakes? Een uitstekend idee! Eiwitshakes zijn een geschikte maaltijdvervanger en het is meerdere malen bewezen dat een dieet gebaseerd op eiwitshakes snel resultaat garanderen. Bovendien hoef je een dergelijk dieet niet je hele leven te volgen. Je kunt langzaam terugbouwen naar een normaal dieet, maar dan zonder alle suikers, onverzadigde vetten en koolhydraten.

Vergelijking Eiwitshakes | Welke eiwitshake is het beste?

De grote hamvraag is echter welke eiwitshake het beste is. Dat is een lastige vraag, aangezien er zoveel verschillende eiwitshakes op de markt zijn. Iedere fabrikant zet natuurlijk de meest fantastische beweringen op de verpakking. Het is tegenwoordig ook populair om te adverteren met exotische ingrediënten zoals tropische bessen en vruchten. Vaak voegen deze ingrediënten weinig toe aan het geheel en worden deze puur toegevoegd om je te verleiden.

Laat je echter niet gek maken. Alhoewel het volgen van een dieet op basis van eiwitshakes een relatief eenvoudige en erg efficiënte methode is, is een eiwitshake geen toverdrankje. Het is dan ook belangrijk om naast het drinken van eiwitshakes voldoende te bewegen en niet toe te geven aan de drang om lekker te gaan snacken.

Eiwit smoothie
Vergelijking Eiwitshakes | Waar moet ik mijn keuze op baseren?

Hoe bepaal je dus wat een goede eiwitshake is voor het volgen van jouw dieet, en welke eiwitshakes minder geschikt of minder effectief zijn? Hieronder vind je een lijstje met een aantal punten waar je op moet letten:

– Het percentage proteïnen (des te hoger, des te beter)

– Het percentage suikers (des te lager, des te beter)

– Het percentage vetten (des te lager, des te beter)

– Het percentage vezels (des te hoger, des te beter)

Eiwitten zijn proteïnen en het is daarom belangrijk dat jouw eiwitshake zoveel mogelijk eiwitten bevat. Deze geven je een vol gevoel waardoor je na het drinken van de shake ook daadwerkelijk geen honger meer heb. Ook vezels zijn belangrijk omdat zij een goede stoelgang bevorderen.

Het moge geen verrassing zijn dat je shakes met een hoog percentage aan suikers en vetten het best kunt vermijden als je je doelstelling wilt halen. Deze eiwitshakes zijn misschien beter dan je huidige dieet, maar zijn nog steeds niet heel erg gezond. Vaak zijn deze shakes populair omdat ze lekker smaken. Toch hoeft een eiwitshake niet vol met suikers en vetten te zitten om goed van smaak te zijn.

Vergelijking Eiwitshakes | Een vergelijkingstabel

Om je op weg te helpen naar het vinden van de ideale eiwitshake, vind je hieronder een tabel met de meest populaire eiwitshakes van dit moment, gesorteerd op het percentage proteïnen (van hoog naar laag):

Fabrikant Proteïnen Suikers Vetten Vezels
WeightCare (bosvruchten) 25,2% 38,7% 7,3% 16,4%
Modifast 36,8% 25,2% 4,9% 11.00%
Herbalife 34,6% 32,7% 8,8% 9,6%
Dr. Atkins 47.00% 7,5% 24.00% 10.00%
Cambridge (800) 23,9% 35,9% 5,6% 4,6%
Cambridge (500) 36,1% 32,1% 6,9% 3,3%
Kruidvat shake (aardbei) 12,6% 46,6% 7,6% 10,6%
Aldi shake 33.00% 28,4% 16.00% 0.00%
FabianVergelijking Eiwitshakes | Waar moet je op letten?

Leave a Comment