Wat voor voeding moet een fanatieke crossfitter binnen krijgen?

Sporters en voeding, niet elke sporter weer wat voor voeding die binnen moet krijgen maar de meeste sporters weten wel dat voeding erg belangrijk is voor het behalen van de gewenste resultaten. Sporters verbranden meer dan de gemiddelde persoon en beschadigen daarnaast nog eens de spieren die hier weer van moeten herstellen, zo ook binnen CrossFit. Crossfitters trainen veel en onder een hoge intensiteit waardoor ze erg veel verbranden, dit moet natuurlijk aangevuld worden met goede sportvoeding.

CrossFit training en voeding

Een CrossFit training kan bestaan uit talloze verschillende onderdelen en oefeningen, dit maakt de workouts ook zo extreem zwaar. Denk maar eens aan touwklimmen, optrekken, opdrukken, sumo deadlifts, back squats, burpees, front squats en ga zo maar door. Al deze oefeningen zorgen ervoor dat je spieren aardig wat schade krijgen. Het eten van voldoende eiwitten is hierdoor één van de belangrijkste zaken voor een crossfitter. Natuurlijk moeten de gezonde vetten, vitaminen en mineralen ook niet vergeten worden. Al met al moet een fanatieke crossfitter dus goed op zijn voeding letten om het uiterste uit zijn of haar training te halen.

Eiwitten

Deze eiwitten kunnen bijvoorbeeld komen uit vlees, vis, noten, havermout, eieren, zuivel en eiwitshakes. Het beste is natuurlijk om de eiwitten uit zo onbewerkt mogelijk voedsel te krijgen. Ook zijn gezonde vetten belangrijk voor sporters, denk maar aan oliën, noten, avocado’s en kokosboter.

Drink water

Hiernaast is het ook belangrijk om goed gehydrateerd te blijven, zorg er dus voor dat je gedurende de hele dag genoeg water drinkt zodat je lichaam goed gehydrateerd is.

Koolhydraten en rust

Op het gebied van koolhydraten voor sporters is het belangrijk dat je complexe koolhydraten binnenkrijgt. Denk maar eens aan een zoete aardappel / bataat of havermout. Hiernaast is bijvoorbeeld rijst ook een prima bron van koolhydraten.

Naast voeding is een ander factor ook erg van belang voor crossfitters, dit is rust. Houd voldoende rust, in combinatie met goede voeding is dit de sleutel tot succes als het gaat om herstel.

FabianWat voor voeding moet een fanatieke crossfitter binnen krijgen?

Leave a Comment